chop!

Selasa, 4 November 2014

MINYAK IKAN UNTUK KESIHATAN ANDA

Minyak ikan laut dalam mengandungi asid lemak omega 3 yang terdiri daripada EPA dan DHA iaitu asid lemak yang sangat diperlukan oleh tubuh kita. Ianya boleh didapati dengan banyaknya di dalam ikan air sejuk berlemak tinggi seperti mackerel,kod,salmon,kerapu,jerung sardin dan ikan todak.




Tanpa asid lemak dalam makanan harian kita, kita mengambil risiko kesihatan yang akan jadi kurang sihat. Asid lemak yang sangat diperlukan tubuh kita terbahagi kepada dua iaitu Omega-6 EFAs and Omega-3 EFAS. Omega-6 boleh diperolehi dari minyak sayuran dan Omega-3 dari minyak ikan dan beberapa minyak lain.

Para saintis dan doktor berpendapat bahawa peningkatan kes sakit jantung, hipertensi, darah tinggi, obesiti, kencing manis, penuaan dan kanser jenis tertentu adalah disebabkan pengambilan Omega-3 dan Omega-6 yang tidak seimbang dalam pemakanan seharian.

EPA dan DHA, juga dapat membantu dalam pencegahan aterosklerosis, serangan jantung, kemurungan dan beberapa jenis kanser. Permakanan tambahan minyak ikan juga telah terbukti berguna untuk merawat artritis reumatoid, kencing manis, penyakit Raynaud dan kolitis ulseratif.

Banyak lagi penyakit dan keadaan yang dapat diatasi dengan pengambilan minyak ikan.  Apa pun jika diambil secara berlebihan mungkin akan membawa kemudaratan tetapi sekiranya tidak diambil langsung, seperti asid lemak, juga boleh membawa kemudaratan. Bertanyalah kepada pakar permakanan, berapa banyak ikan yang perlu anda makan sesuai dengan umur dan keadaan kesihatan anda.

Bagi mereka yang tidak suka memakan ikan, dapatkan permakanan tambahan minyak ikan yang mengandungi asid lemak Omega-3. Oleh itu saya cadangkan anda mengambil omega guard shaklee untuk pemakanan tambahan minyak ikan untuk mengimbangi pemakanan seharian anda.
Omega Guard Shaklee diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardine, mackerel, herring, anchovies) di perairan Negara Jepun. Ia bukan dari hati minyak ikan.omega guard shaklee juga melalui 3 peringkat  proses penyulingan bagi menapis logam berat dan pencemaran lain,mencegah oksidasi&trans lemak dan untuk bau serta rasa ikan yang minima(kurang hanyir). Banyak lagi kelebihan omega guard shaklee ini.

 Bulan November ada promo omega guard.

Berminat untuk mencuba produk dari shaklee ini pm/whatsapp lynn 0135338384 untuk keterangan lanjut mengenai produk dari shaklee ini.

11 ulasan:

  1. Promosi omega nov 2014...jom buat stok..

    ninyfariza82.blogspot.com

    BalasPadam
  2. omega kaya dengan EPA dan DHA baik untuk otak...jom pakat order omega bulan ni...tak rugi punya.

    BalasPadam
  3. Dapatkan omega pd bulan ini utk hrga yg berbaloi

    BalasPadam
  4. minyak ikan terbaik untuk seisi keluarga

    BalasPadam
  5. pentingnya asid lemak omega 3 ni untuk jantung

    Jom Baca: Ubat Semulajadi untuk gatal

    BalasPadam
  6. Omega sesuai untuk semua peringkat umur. Baik yg muda mahupun remaja lanjut usia.

    kongsi Resepi Milkshake tak jual di kedai

    BalasPadam
  7. Minyak ikan memang baik untuk kesihatan kita. Jangan lepaskan peluang untuk dapatkan harga promosi omega guard bulan ini. Memang berbaloi baloi .

    BalasPadam
  8. tak perlu makan ikan hanya perlu dapat kapslu sahaja mudah boleh di bawa kemana-mana

    BalasPadam