chop!

Selasa, 13 Mei 2014

Vitalea shaklee

     Multivitamin menyokong keperluan zat dan nutrisi pemakanan harian untuk mengekalkan kesihatan yang baik. Pengambilan multivitamin terbaik membantu menguatkan sistem imun dan menggalakkan kesihatan jangka panjang.
      Memilih multivitamin terbaik menyokong diet harian kerana makanan disekeliling kita dipenuhi makanan yang telah diproses daripada sos, kicap dan makanan segera. Jadi sangat sukar bagi kita untuk mendapatkan 5-9 hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran setiap hari.untuk itu multivitamin yang saya pilih adalah vitalea shaklee.

Apakah Vita-Lea?
Ianya dikatakn produk asas bg set shaklee kerana ianya adalah multivitamin beserta iron yg sangat penting utk pembentukan darah & sel.  Ia seumpama, 2 biji Vitalea bersamaan 40 jenis hidangan lauk. Bermakna, utk mendapatkan zat yg sama banyak dalam 2 biji vitalea ianya samalah dengan 40 hidangan jenis lauk. Hebat kan??
    Ada sesetengah kajian mengatakan bahawa pengambilan multivitamin sahaja sudah mencukupi bagi mereka yg sihat & yg menjaga pemakanan seimbang.  Asasnya semua masalah kesihatan memerlukan vitalea.  Ini kerana di dalamnya mengandungi 12 vitamin & 7 galian utama yg banyak membantu dalam kestabilan sistem tubuh badan manusia.
      Vitalea merupakan multivitamin terbaik yang terkemuka dan lebih komprehensif kerana mengandungi 23 vitamin dan mineral kritikal dalan jumlah yang seimbang untuk memantapkan kesejahteraan kesihatan kolon, hati, mata dan sistem imun dalam jangka masa panjang.
●2 kali lebih antioksidan untuk mencegah kerosakan fungsi imun berpunca daripada radikal bebas
●2 kali lebih kalsium untuk pembinaan tulang
●2 kali lebih magnesium untuk mengekalkan rentak jantung, otot, dan fungsi saraf
●2 kali lebih Beta karotena untuk membentuk vitamin A yang lebih biopotent
●3 kali lebih selenium untuk melindungi paru-paru, kolon dan prostat
●3 kali lebih vitamin K untuk menyokong proses pembinaan tulang
● 6 kali lebih boron untuk menyokong kesihatan tulang
●10 kali lebih Biotin yang menyokong proses pengeluaran tenaga.

Siapa yg memerlukan Vita-Lea Shaklee?

~ Secara umumnya, ia utk semua orang dewasa yg pentingkan kesihatan optimum. Lebih-lebih lagi kepada penggemar makanan segera, suka makan di luar, & yg makan ikut selera – bukan ikut gizi seimbang.
~ Mengandungi Beta Carotene yg membantu mengekalkan pertumbuhan badan, mengawal masalah penglihatan & membantu pembentukan tisu badan.
~ Diformulasi dengan Iron yg penting utk pembentukan sel darah merah di dalam badan.
~ Ibu mengandung yg selalu kena anemia. Tak perlu susah payah makan kerang atau organ dalaman lain. Zat besi perlu utk pembentukan sel darah merah buat janin/ bayi di dalam kandungan.
~ Ibu menyusu, terutama yg bayinya dah berumur 6 bulan ke atas. Kajian mendapati kandungan zat besi di dalam susu ibu akan berkurangan selepas 6 bulan. Sebab itu ibu-ibu digalakkan memberi ikan bilis dalam makanan pejal pertama si manja. Dengan pengambilan Vita-Lea, In sha Allah kandungan zat besi di dalam susu ibu dapat dikekalkan pada paras yg selamat. Sebab itu kami mencadangkan Vita-Lea di dalam Set Penyusuan Shaklee kami.
~ Cegah penyakit tiroid atau beguk. Penyakit beguk ni disebabkan oleh kekurangan iodin dalam badan pesakit. Sebiji vita-lea mengandungi 75 mcg Iodine (as potassium iodide and sea kelp). Jika anda sedang menghidapi, atau diserang beguk, ambil 2 biji Vita-Lea sehari utk memperolehi sumber 150 mcg Iodine. Ya, In sha Allah.
~ Vita-lea banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yng licin, rambut yg kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid @ beguk (penyakit tiroid ini terjadi kebiasaanya kerana kekurangan iodin & ini terdapat di dalam vitalea. Selain itu juga, ia adalah antara supplement terpenting utk diet atau slim yg mana kalau kita kurang makan namun pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu & menjadikan kulit sentiasa tegang.
~ Ibu-ibu yg mengandung & menyusukan anak sangat digalakkan mengamalkan pemgambilan vitalea kerana kepentingan zat & vitamin serta keperluan zat besi oleh si ibu & ianya juga penting utk tumbesaran anak.
~Mengapa ada sesetengah ibu yg mengandung mahupun yg menyusukan anak mudah rasa pitam atau pening kepala? Hakikatnya ibu-ibu kekurangan zat besi @ iron dalam pengambilan diet harian mereka.
~Iron/zat besi banyak terdapt dalam makanan laut seperti kerang, tiram namun terdapat banyak sebab mengapa ibu mengandung tidak boleh terlalu banyak makan makanan laut kerana:
* Ada sesetengah ibu alah dengan makanan laut.
* Perairan / laut yg telah tercemar.
* Tidak bersih ketika mencuci atau membersihkannya.

Jadi pilihan ada ditangan anda..
Berminat utk mencuba..
Pm/whatsapp : 0135338384

Tiada ulasan:

Catat Ulasan